Steg 1 ECU 4495 SEK

Steg 1-optimering innebär en mjukvarujustering av bilens motorstyrsystem (ECU) för att förbättra prestanda, bränsleekonomi och körbarhet – utan att förändra bilens hårdvara. Denna typ av optimering låser upp bilens potential den skulle haft från fabrik!

Steg 2 ECU 5495 SEK

Steg 2-optimering kombinerar en mer avancerad mjukvaruoptimering med mindre hårdvaruuppgraderingar, som sportluftfilter, downpipe eller avgassystem. Detta är nästa steg om du inte tycker att effekten du fick från steg 1 räcker till.

Steg 1 TCU 3495 SEK

Steg 1-optimering av växellådan innebär en justering av den befintliga mjukvaran för att förbättra växlingslogik, respons och komfort. Det kan inkludera snabbare växlingar, borttagning av momentbegränsningar och anpassning av växlingspunkter – utan att påverka den fysiska hårdvaran.

Steg 2 TCU 4495 SEK

Steg 2-optimering bygger vidare på steg 1, men riktar sig främst till fordon med kraftigt ökad motoreffekt. Här anpassas växellådans kopplingstryck, varvgränser och hållfasthet för att tåla mer belastning och ge optimal prestanda vid hård körning eller motorsport.

EGR 1995 SEK

EGR-delete innebär att avgasåtercirkulationen stängs av, vilket kan minska sotbildning och förbättra motorgång.

DPF 2495 SEK

DPF-delete innebär att partikelfiltret tas bort eller inaktiveras, vilket ger minskat mottryck och ökad effekt, men påverkar utsläpp.

AdBlue 4995 SEK

AdBlue-delete innebär att SCR-systemet (Selective Catalytic Reduction) avaktiveras, vilket gör att fordonet inte längre behöver tillsätta AdBlue-vätska för att minska NOx-utsläpp. Det kan lösa problem med felkoder, startspärr eller höga driftskostnader kopplade till AdBlue-systemet.

 

 

Övriga

Pops & Bangs (Burble) 2495 SEK

A-traktor 4995 SEK

Cold start delete 995 SEK

Cylinder off 1895 SEK

Decat 1495 SEK

ECO optimering 4495 SEK